Тема. Тематична контрольна робота №3. Словотвір. Орфографія
Мета: перевірити рівень засвоєння учнями розділу «Словотвір. Орфографія» і
сформованості відповідних орфографічних навичок; удосконалювати вміння
виконувати словотворчий розбір слова, обґрунтовувати написання слів із
вивченими орфограмами; редагувати написане; розвивати увагу, мислення;
виховувати старанність, відповідальність, прагнення якнайкраще виконати роботу.
Хід уроку
Ознайомлення
учнів з темою, метою і завданнями уроку.
Освоєння
теми уроку. Виконання системи завдань.
Варіант 1
Початковий
рівень
Виберіть
правильну відповідь. (Кожне завдання оцінюється 0,5 бала).
1. Словотвір
- це розділ науки про мову, що вивчає:
а) словниковий склад мови;
б) способи творення слів;
в) звуковий склад мови.
2. Нові
слова творяться за допомогою:
а) тільки суфіксів;
б) суфіксів і префіксів;
в) тільки префіксів.
3. Творення
слів поєднанням основ або й цілих слів називається:
а) складанням;
б) переходом слів з однієї частину
мови в іншу;
в) складанням у поєднанні з суфіксальним
способом.
4. Словотвірний аналіз слова - це з'ясування:
а) його будови;
б) того, як утворене слово;
в) його лексичного значення.
Середній –достатній рівні. (Кожне із
завдань оцінюється 2 балами).
1.
Від кожного з
поданих слів додаванням частинки пів-
утворіть і запишіть нове слово.
Ялта, місто,
озеро, вулиця, яма, книжка, Європа, апельсин.
2.
Утворіть складні
слова від поданих словосполучень.
Буря віє –
землю міряти –
біла голова –
зірка кіно –
сухі фрукти –
середні віки –
десять років
–
карі очі –
3.
Від поданих
прикметників утворіть і запишіть іменники з суфіксом –ин(а).
Городок –
Сумський –
Львівський –
Вінницький –
4.
Від поданих
іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса –ськ-. Запишіть їх.
Турок,
представник, агент, птах, Париж, Рига, товариш, студент.
Високий рівень. (Оцінюється
2 балами).
Розкажіть про свого улюбленого спортсмена, кіноактора, співака. Які риси
його характеру вам подобаються? У тексті розповіді використайте складноскорочені
слова.
Варіант
2
Початковий рівень
Виберіть
правильну відповідь. (Кожне завдання оцінюється 0,5 бала).
1.
Словотворення - це:
а) зміна форми одного й того самого слова;
б) відмінювання слова;
в) процес утворення нових слів.
2. Твірною
називається основа:
а) від якої утворюється інше слово;
б) основа будь-якого слова;
в) основа новоутвореного слова.
3. При
творенні слів префіксально-суфіксальним способом до твірної основи
приєднується:
а) спочатку суфікс, а потім префікс;
б) спочатку префікс, а потім суфікс;
в) префікс і суфікс одночасно.
4.
Виберіть повну відповідь.
Словотворення допомагає збагатити нашу мову:
а) новими словами;
б) новими формами одних і тих самих
слів;
в) новими словами, словами з новими відтінками у значеннях.
Середній –достатній рівні. (Кожне із
завдань оцінюється 2 балами).
1.
Від кожного з
поданих слів додаванням частинки пів-
утворіть і запишіть нове слово.
Євпаторія, село, їжак, намет, кімната, ящик, лимон,
Африка.
2.
Утворіть складні
слова від поданих словосполучень.
Власник землі –
сива голова –
прямий кут –
широкі крила –
цього року –
вісім років –
падає сніг –
вище згадати –
3.
Від поданих
прикметників утворіть і запишіть іменники з суфіксом –ин(а).
Чемерівці –
Одеський –
Хмельницький –
Тернопільський –
4.
Від поданих
іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса –ськ-. Запишіть їх.
Казах, парубок,
сусід,француз, хижак, Бахмач, половець, птах.
Високий рівень. (Оцінюється
2 балами).
Напишіть про цікаву шкільну подію, учасником якої ви були. У тексті твору
використайте слова, утворені префіксальним і суфіксальним способами.
Немає коментарів:
Дописати коментар